602
جزئیات وبلاگ



فعال کردن حساب مدیر در ویندوز
اکانت Administrator در ویندوز۸ بطور پیش فرض غیرفعال است، برنامههای خاصی جهت نصب به مدیر محلی نیاز دارند و یا ما برای انجام برخی تنظیمات خاص که فقط در حساب کاربری مدیر قابل انجام است نیاز ورود به این حساب را داریم، توجه داشته باشید که حتی اگر حساب کاربری عادی شما با دسترسی administrator باشد باز هم دسترسی کامل به حساب مدیریت ندارید و UAC مانع تظیمات سیستمی خواهد شد، در این مقاله روش دسترسی و فعال کردن اکانت Administrator را توضیح خواهیم داد
روش اول: Local Users and Groups
ابتدا بر روی Computer کلیک راست و Manage را انتخاب کنید
در زیرمجموعه آن پوشه Users را انتخاب و بر روی Administrator راست کلیک و Properties را انتخاب کنید
تیک Account is disabled را بردارید و یک رمز عبور مناسب برای جساب کاربری انتخاب کنید
حالا با log off کردن میتوانید به حساب کاربری Administrator وارد شوید
روش دوم:خط فرمان CMD
کلید میانبر ویندوز+X را همزمان بفشارید و از منوی نمایش داده شده Command Prompt (Admin) را کلیک کنید
دستور زیر را برای فعال کردن حساب کاربری مدیر وارد و اجرا کنید
net user administrator /active:yes
فعال کردن حساب مدیر در ویندوز