1364
جزئیات وبلاگ
سئوی داخلی(on page) چیست و تکنیکهای آن
سئوی داخلی و یا سئوی on page چیست؟
محتوای صفحه چیزی است که موجب برتری صفحه سایت در میان سایر وب سایتها میشود. این برتری توسط موتورهای جستجو اعلام میگردد. یک محتوای خوب باید بتواند به نیازها و تقاضاهای کاربران پاسخ دهد.
این امر به مانند بازارهای تجارت در سراسر جهان که تولید را بر اساس تقاضا تنظیم میکنند، می باشد. بهترین محتوای یک سایت، باید بتواند به تقاضاهای کاربران اینترنتی پاسخ دهد. موتورهای جستجو نیز براساس همین تقاضاها، مجموعهای از قوانین را در نظر میگیرند که وب سایتها با رعایت این قوانین، بهترین جایگاه را در نتایج به خود اختصاص میدهند.
سئو on page به این معناست که روند آماده سازی صفحات وب سایت، براساس قوانین موتورهای جستجو صورت میگیرد. در واقع با بررسی و کنترل میزان رعایت این اصول در وب سایتها، رتبه بندی انجام میشود. نمونهای از این نوع بهینه سازی را میتوان در وارد کردن کدهای استاندارد HTML، تگها، قراردادن صحیح و منطقی کلمات کلیدی مشاهده نمود.
ده نکته کلیدی برای بهبود فرآیند بهینه سازی وب سایت
بهترین تکنیکهای سئوی on page
-ایجاد مطالب لینک دار
در صورتی که یک مطلب لینک دار نباشند، از نظر کاربران اینترنتی هیچ تفاوتی وجود نخواهد داشت. در صورتی که باعث میشود، میزان ترافیک سایت کاهش یابد. مطالبی که دارای لینک بیشتر میباشند، در موتورهای جستجو قابل یافت شدن هستند. به عبارتی، سنسورهای موتورهای جستجو بصورت کاملاً خودکار این مطالب را شناسایی و در صفحه اول نتایج جستجو، برای کاربران اینترنتی به نمایش میگذارند.
-انتخاب عنوان صفحه
بعد از اینکه کاربران اینترنتی وارد صفحه سایت میشوند انتظار دارند که مطالب بکر، تازه و متمایز از دیگر عناوین باشد. برای انتخاب عنوان مناسب میتوان به موارد زیر اشاره نمود:
-علاوه بر عنوان اصلی باید از عناوین فرعی و تگها نیز استفاده نمود.
-استفاده از کلیدواژهها به صورت مناسب، منطقی و مرتبط با سایر واژهها استفاده شود.
-استفاده از برند محصولات در پایان عنوان اصلی صفحه
-تعداد کاراکترهای عنوان اصلی صفحه نباید خیلی طولانی باشد، زیرا موجب کاهش رتبه سایت میگردد.
-عنوان اصلی و سایر عناوین فرعی درون متنی باید واضح، روشن، بدون ابهام و رسا باشند و در صورت نیاز از علامتهای نوشتاری به منظور درک بهتر مطلب استفاده نمود.
-عناوین باید با متن اصلی کاملاً منطبق باشد.
-استفاده از خط عمودی در زیر عنوان اصلی، موجب مرتب شدن آن میشود.
-توضیحات متا
توضیحات متا شامل سه خطی است که در زیر عنوان سایت، در نتایج جستجو ظاهر میشود. این توضیحات هر چقدر جذاب، تازه و نو باشد و به نوعی با کلمات کلیدی مرتبط باشد، مطلوبتر خواهد بود.
کاربران اینترنتی بعد از توجه به عنوان صفحه سایت، توضیحات متا را مطالعه مینمایند و در صورتی که با خواست و تقاضای آنها مطابقت داشته باشد، بر روی صفحه سایت کلیک میکنند و به عنوان بازدیدکننده وارد سایت میشوندبه همین دلیل باید روشن، واضح و چکیدهای از محتوای صفحه باشد تا جستجوگر را برای انتخاب بهتر یاری نماید.
ده نکته کلیدی برای بهبود فرآیند بهینه سازی وب سایت
-انتخاب کلمات کلیدی
برای ایجاد یک محتوای خوب با توجه به سئوی داخلی، توجه به کلمات کلیدی اهمیت زیادی دارد که قبل از شروع کار باید انتخاب شوند و سپس متن بر همین اساس تهیه شود. هر چقدر میزان کیوردهای استفاده شده در نوشته بیشتر باشد، سئو نیز بیشتر انجام می شود. البته نباید زیاده روی نمود و باید بطوری منطقی به کار گرفته شوند.
-بولد و ایتالیک نمودن کلمات کلیدی
از آنجا که کلمات کلیدی مهمترین موضوعی است که کاربران و جستجوگران اینترنتی به دنبال آن هستند، لذا بولد کردن و ایتالیک نمودن آنها موجب بالا رفتن ارزش و اعتبار صفحه سایت میگردد. البته باید توجه داشت که زیاده روی نشود، چرا که بولد کردن بیش از اندازه واژه ها موجب سردرگمی بازدیدکننده میشود.
-قالب بندی و استفاده از تگ هدینگ 1
کاربرد تگ هدینگ 1 به جستجوگران و موتورهای اینترنتی اعلام میکند که صفحه وب سایت مهم است. تگ H از 1 تا 6 وجود دارند که مهمترین آنها 1 تا 3 میباشد.
فونت تگ هدینگ نسبت به بقیه متن بزرگتر است که میتوان با استفاده از تکنیکهای CSS اندازه، فونت و حتی رنگ متن را نیز تغییر داد. چنانچه H1 برای عنوان اصلی صفحه و H2 برای برچسبها استفاده شود، رتبه وب سایت افزایش پیدا میکند.
-استفاده از مطالب علمی و جدید
با توجه به اینکه از یک سو، سنسورهای موتورهای جستجو به متون تکراری و کپی شده حساس میباشند و با شناسایی متون کپی شده، رتبه سایت را کاهش میدهند؛ و از سوی دیگر کاربران اینترنتی نیز به دنبال مطالب علمی و فارغ از تبلیغات هستند؛ لذا توجه به دو مؤلفه علمی بودن محتوای سایت و عدم کپی برداری، از اهمیت خاصی برخوردار است که در سئوی داخلی باید سرلوحه عملکرد مدیران وب سایتها قرار بگیرد.
-بارگذاری تصاویر
بارگذاری تصاویر در کنار مطالب خواندنی و جذاب، به درک بهتر متون کمک میکند. البته باید توجه داشت تصاویری که در سایت بارگذاری میشوند، کم حجم، دارای نام متناسب با موضوع مطلب باشند و از تگ ALT به هنگام بارگذاری آنها استفاده شود.
سئوی داخلی(on page) چیست و تکنیکهای آن