1345
جزئیات وبلاگ
اطلاعات فاش شده از API توییتر نشان از کاهش شدید در میزان توییتهای این شبکه اجتماعی دارد
اطلاعات برگرفته از API توییتر نشان از این دارد که میزان توییتهای ارسال شده در این شبکهی اجتماعی کاهش بسیاری داشته و در مقایسه با توییتهای ارسال شده در آگوست ۲۰۱۴ که رکوردی را برای این شبکه به ثبت رسانده، تقریبا به نصف کاهش یافته است
اطلاعات برگرفته از API توییتر نشان از این دارد که میزان توییتهای منتشر شده در این شبکهی اجتماعی در مقایسه با ماههای اخیر بسیار کاهش یافته است. آگوست ۲۰۱۴ را باید بهترین بازهی زمانی از نظر تعداد توییتهای منتشر شده در این شبکهی اجتماعی خواند. براساس اطلاعات ارائه شده میزان توییتهای منتشر شده در این شبکهی اجتماعی به نصف مقداری که در آگوست سال ۲۰۱۴ شاهد آن بودیم، کاهش پیدا کرده است. همانطور که اشاره کردیم اطلاعات مورد نظر از طریق API توییتر و توسط یکی از توسعهدهندگان اپلیکیشن که در نظر داشته تا از ارتباط با توییتر در سرویس خود استفاده کند، فاش شده است.
توییتر در آگوست سال ۲۰۱۴ میزبان بیشترین توییتهای پست شده به تعداد ۶۶۱ میلیون بود. بازهی ۳۰ روزهی ژوئن تا آگوست سال ۲۰۱۴ همزمان با برگزاری مسابقات فوتبال جام جهانی برزیل بود و از اینرو شاهد بیشترین آمار توییتهای منتشر شده در این شبکهی اجتماعی در تاریخ ذکر شده هستیم. براساس اطلاعات ارائه شده میزان توییتهای ارسال شده در ژانویه ۲۰۱۶ به ۳۰۳ میلیون رسیده که نشان از نصف شدن میزان توییتهای پست شده در مقایسه با آگوست سال ۲۰۱۴ دارد.
سخن گوی توییتر در واکنش به این موضوع چنین اظهار نظر کرده است:
اطلاعات ارائه شده صحیح نیست.
در هر صورت اطلاعات مورد نظر در صورتی که صحیح یا غیر صحیح باشند، میتوانند مشکلاتی را برای توییتر ایجاد کنند. اطلاعات مورد نظر را باید در زمرهی دادههایی خواند که توسعهدهندگان میتوانند در زمان استفاده از دیتاستهای توییتر مشاهده کنند. در صورتی که این دادهها صحیح باشند، پس باید به این موضوع اشاره کرد که توییتر چندان مورد توجه کاربران نبوده و تعداد بسیار کمی از کاربران به آن سر میزنند. اگر این اطلاعات صحیح نباشد، پس باید به این موضوع اشاره کرده که API توییتر دادههایی نادرست را در اختیار کاربرانش قرار میدهد. این بعد از قضیه نیز نمیتواند به نفع توییتر باشد، پس در هر صورت همانطور که اشاره کردیم این موضوع چندان به نفع توییتر نیست.
یکی دیگر از مشکلاتی که توییتر با آن دست و پنجه نرم میکند، مسالهی رشد کاربرانی است که فعالیتی را در این شبکهی اجتماعی انجام نمیدهند. براساس اطلاعات ارائه شده توسط توییتر میزان کاربران فعال این سرویس تقریبا با ثبات بوده و در ۳۲۰ میلیون نفر تثبیت شده است.
پیش از این نیز اطلاعاتی برگرفته از API این شبکهی اجتماعی منتشر شده بود که البته بعدها با ارائهی گزارش توییتر مبنی بر تعداد کاربران فعال ماهیانهی این کمپانی، مشخص شد که دادههای ارائه شده توسط توسعهدهندگان صحیح نیست. برای مثال در جولای ۲۰۱۴ انتشار اطلاعاتی نشان از این داشت تعداد کاربران فعال ماهیانهی توییتر، رو به کاهش است، در حالی که انتشار گزارش توییتر، نشان از افزایش تعداد کاربران فعال ماهیانه در آن سال دارد.
تفاوت موجود در اطلاعات ارائه شده توسط کاربران و دادههایی که توییتر در گزارشهای خود منتشر میکند برگرفته از عدم اطلاع توسعه دهندگان از اطلاعات دیگری است که توییتر در محاسبات خود مورد استفاده قرار میدهد. توسعه دهندگان در API این شبکهی اجتماعی فقط تعداد کاربران فعال و تعداد اکانتهای موجود را مشاهده میکنند.
یکی از مواردی که باعث شده تا تعداد توییتهای پست شده کاهش یابد، عدم استفاده از این سرویس توسط جوانان و کاربرانی با سن پایین است. با ظهور سرویسهای دیگری نظیر اسنپچت و ایسنتاگرام، بسیاری از جوانان و کاربرانی که سن کمتری دارند به سمت این سرویسها سوق پیدا کردهاند. در عوض توییتر همچنان از وجود کاربران حرفهای خود نظیر اصحاب رسانه، سیاسیون و همچنین تولیدکنندگان محتوای حرفهای بهره میبرد.
یکی از مشکلات اساسی توییتر، ایجاد حسابهای کاربری است که فعالیتی را انجام نداده و در نتیجه به عنوان یک حساب کاربری فعال ماهیانه به شمار نمیروند. براساس اطلاعات ارائه شده توسط منابع آگاه، تویتتر بیش از ۱.۶ میلیارد اکانت ثبت شده دارد که بخشی از آن متعلق به اکانتهای سوری ساخته شده برای انتشار توییتهای خودکار و شمار دیگر برای کاربرانی است که صرفا اکانت را ایجاد کرده و به آن سر نمیزنند.
هرچند توییتر مدعی است که بیش از ۳۲۰ میلیون کاربر فعال ماهیانه دارد، اما دادههای ارائه شده توسط منابعی که به اطلاعات API توییتر دسترسی دارند، نشان از این دارد که تعداد کاربران فعال ماهیانه این سرویس کمتر از ۱۳۰ میلیون نفر است. حال باید نگاهی به تعریف توییتر از کاربران فعال ماهیانه کرد. به نظر میرسد این شبکهی اجتماعی کاربران فعال ماهیانه را شامل افرادی میداند که در بازهی یک ماهه تنها به حساب کاربری خود وارد شدهاند، در حالی که به نظر میرسد منابع ارائه دهندهی اطلاعات کاربران فعال را افرادی در نظر گرفتهاند که پس از ورود به حساب کاربری، فعالیتی را نیز به انجام رساندهاند.
اطلاعات فاش شده از API توییتر نشان از کاهش شدید در میزان توییتهای این شبکه اجتماعی دارد