4 دلیل که ثابت می کند ایمیل مارکتینگ هنوز هم در صدر جدول بازاریابی 2017 قرار دارد

تعداد نمایش : (153) تاریخ انتشار : نظرات : ([DetailTicket])

اولین ایمیل در سال 1971 ، یعنی بیش از 40 سال پیش ارسال شد؛ مدت مدیدی قبل ارائه شبکه وب بصورت آنلاین در اوایل دهه 90. این روزها، ایمیل به عنوان فرمی از برقراری ارتباط برای توافق بین فروشنده و مشتری بکار می رود و مبنای اصلی ارتباط در تقریبا تمام کارگزاری ها و اساس برقراری ارتباط در دنیای مدرن، چه حرفه ای و چه شخصی را تشکیل می دهد.
با این وجود، به گفته مردم ناقوس مرگ ایمیل سال هاست که به صدا درآمده است. کارگزاری هایی چون Slack که تازه پا به بازار ارتباطات گذاشته اند، رنگ و لعاب بیشتری به این گفته ها می دهند. با وجود دیگر فرم های ارتباط جمعی که بیش از پیش در دسترس ما قرار گرفته اند، از واتس آپ گرفته تا دیگر رسانه های اجتماعی، این سوال در ذهن اغلب ما شکل می گیرد که آیا عمر ایمیل به سر رسیده است.
به هرحال، با وجود افزایش محبوبیت دیگر انواع رسانه های ارتباط جمعی، کاربرد ایمیل در بازاریابی تا به امروز پایه و اساس هر بیزنس موفق بوده است، از لباس فروشی های محلی گرفته تا شرکت ها و بنگاه های معاملاتی چند ملیتی.
در این مورد چی؟ چطور می توان در دوره ای که ایمیل، ظرفیت خود را از دست داده است، هنوز روی این پروتکل ارتباطی برای پیشبرد مشاغل حساب کنیم؟ چرا ایمیل یک استراتژی بازاریابی است که هنوز هم به آن نیازمندیم؟ در ذیل، 4 دلیل ذکر شده که نشان می دهد ایمیل مارکتینگ، هنوز استراتژی فعال در زمینه بازاریابی در بیزنس 2017 است و قرار نیست فراموش شود.

ایمیل، همان چیزی است که خوانندگان و مخاطبین شما در انتظار آن هستند

طبق مطالعات انجام شده در رابطه با ارسال ایمیل انبوه تبلیغاتی که توسط Adobe طی سال 2015 صورت گرفته، 63% مشتریان ترجیح می دهند پیشنهادات و تبلیغات بازاریابی را از طریق ایمیل دریافت کنند. ایمیل، یک واسطه رسانه ای است که مشتریان شما ترجیح می دهند پیام های شما را از این طریق دریافت کنند، مسیری ساده اما گسترده. اگر قصد دارید پیام های تبلیغاتی خود را از طریق ایمیل در اختیار مشتریان خود قرار دهید، این کار را درست انجام دهید: این یعنی نمایش برجسته فیلد تعهدات فی مابین و فراهم آوردن دسترسی آسان به یک مرکز اطلاعات ایمیل.

فعالیت های ایمیل مارکتینگ قابل سنجش هستند

در رابطه با بازاریابی بی واسطه یا ایمیل مارکتینگ، روش های زیادی برای اندازه گیری میزان اثربخشی تلاش های شما در این زمینه وجود ندارد. برعکس، در بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی، شما گزینه های زیادی را رابطه با سنجش این آیتم در اختیار دارید: مشترکین، ری تویت ها، اشتراک صوتی … اصلا واضح نیست چه گزینه ای برای پایش پیشرفت شما تصور شده است.
ایمیل مارکتینگ، موازنه صحیحی ارائه می دهد: مقیاس های زیادی برای سنجش دارید، اما نه یک مقیاس قدرتمند. به واسطه ایمیل مارکتینگ، می توانید بررسی کنید چه کسی ایمیل شما را باز کرده، کدام ایمیل مورد استفاده قرار گرفته، مخاطبان شما کی مجذوب پیام شما شدند و واقعا روی چه چیزی کلیک کرده اند. از همه مهم تر اینکه ایمیل مارکتینگ، قابلیت سفارشی شدن برای هر شخصی که مخاطب شماست را دارد.
با ایمیل مارکتینگ می توانید مخاطبین خاص خود را آماج پیام های خود قرار دهید. به جای حدس زدن راجع به کاری که در پیش دارید، می توانید گیرندگان خود را به بخش های مختلف تقسیم کنید، آنها را با اسم خطاب قرار دهید، و محتوایی را که متناسب آنهاست مختص خودشان قرار دهید. این امر سبب می شود برند شما در مسیری قوی تر و معنی دارتر با آنها ارتباط برقرار کند، و دست آخر اینکه میزان بحث و گفتگوی شما با مشتریانتان بالاتر می رود که این امر به خودی خود نتیجه بخش است.

برخلاف تبلیغات تجاری آنلاین، مدیریت رسانه اجتماعی و امثال آن، ایمیل این فرصت را به شما می دهد تا از کم شروع کنید

مجبور نیستید قبل از آماده شدن برای ارسال اولین ایمیل خود، ده ها متغیر را بکار بگیرید: می توانید همانطور که پیش می روید، متغیرهای دیگر را نیز به آن اضافه کنید و به عبارتی به آن بال و پر بدهید. اگر معمولا ایمیل خود را تقسیم بندی نمی کنید، می توانید با معرفی یک متغیر تقسیم بندی شده شروع کنید، سپس بعدی و بعدی، سعی کنید همچنان که پیش می روید مدام در حال یادگیری باشید. زمانی که در حال برقراری ارتباط با یک مخاطب بزرگ هستید، می توانید با اون و یا هر مشتری دیگری که در انگلستان دارید، یک ارتباط یک به یک برای برقراری یک لینک شخصی ویژه ایجاد کنید.

ایمیل، موبایل است

هر سرویس دهنده ایمیل مدرن، از روش های ساده برای ایجاد ایمیل های قابل تنظیم که با همان کیفیت دسک تاپ بر روی موبایل نیز جوابگو هستند، بهره می گیرد. شما هم مثل یک بازاریاب خواهید فهمید که موبایل بیش از این نمی تواند در انتهای لیست اولویت های شما قرار بگیرد یا نادیده گرفته شود: به گفته HubSpot، حدود 53% مردم ایمیل های خود را روی تلفن موبایل خود چک می کنند. در مورد تجربه استفاده از ایمیل بر روی دستگاه موبایل: بعید است که بخواهید ایمیل های طولانی را در یک صفحه اسکرین کوچک برای ارسال تنظیم کنید. در عوض، الگوهای برخاسته از رفتار نشان می دهد که مردم ایمیل هایشان را روی موبایل هایشان می خوانند و روی دسک تاپ آنها را بررسی و پاسخ می دهند. با این دیدگاه، به نظر می رسد که موبایل ایمیل حتی مهم تر از دسک تاپ ایمیل است.
ایمیل، وسیله ارتباطی عظیمی است که همچنان اسیر کاربرانش است: مردم از خیلی پیش تا کنون، وقت خود را صرف خرید و تقابل با محتوای برندها می کنند، و اگر بازاریاب ها بتوانند تلاش های خود را در بهینه سازی استفاده از ایمیل موبایل به نتیجه برسانند، مطمئنا به نفع همه خواهد بود. ایمیل مارکتینگ، نباید بیشتر از این بعنوان هرزنگاره یا اسپم در نظر گرفته شود. این روزها مردم به درک بیشتری نسبت به بازاریابی و تبلیغات بازاریابی رسیده اند و مادامی که ایمیل به آنها چیزهای مفید معرفی نماید، مخاطبان آن از وقت و توجهی که برای خواندن آن می گذارند پشیمان نمی شوند.

[Ticker]

نام
ایمیل
توضیحات
Captcha
کد امنیتی